Osie, zawieszenie.

Nie jeden układ jezdny dla wszystkich, tylko dla każdego właściwy.

Również w przypadku osi i zawieszenia Actros do 250 ton oferuje optymalne rozwiązania dla danego rodzaju eksploatacji. A wszystko po to, aby w pełni sprostać wyzwaniom, które stają przed Państwem każdego dnia.

W przypadku nowego Actrosa do 250 ton z nienapędzanymi osiami przednimi można wybierać między fabrycznym montażem osi w wariantach o nośności 7,5 t, 8 t lub 9 t. Oś przednia jest standardowo wyposażona w hamulce tarczowe.

Osie na zwolnicach planetarnych.

Wytrzymałe osie tylne z żeliwa szarego zapewniają duży prześwit podwozia i wyróżniają się wysokim dopuszczalnym naciskiem na oś, wynoszącym nawet 16 t. Ponieważ w tych osiach pełen moment obrotowy rozwijany jest dopiero w piastach kół, to obciążenie elementów przenoszących moc jest nawet w ekstremalnych warunkach znacznie mniejsze. W pojazdach 3- i 4-osiowych z obiema napędzanymi osiami tylnymi w tandemie osi stosowana jest sprawdzona oś przekazująca napęd, przystosowana również do maksymalnego nacisku 16 t.

Warianty zawieszenia.

Szczególnie dobrą nośność i wysoki komfort resorowania zapewnia nowemu Actrosowi do 250 ton montowane w standardzie, wytrzymałe i trwałe zawieszenie stalowe z lekkimi resorami parabolicznymi. W zależności od wybranej masy całkowitej resory przednie i tylne wyposażone są w 4 lub 5 piór. Opcjonalnie dostępne są również twardsze wersje resorów, a także wzmocnione stabilizatory i wsporniki resorów.

Actros do 250 ton z zawieszeniem pneumatycznym jest standardowo wyposażony w zawieszenie stalowe na osi przedniej i zawieszenie pneumatyczne na osi tylnej. Nowe 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne* w połączeniu z poszerzoną ramą zapewnia bardzo dobrą stateczność pojazdu i wysoki komfort jazdy. Inne zalety to mniejszy poziom hałasu oraz łatwiejszy załadunek pojazdu.

* Actrosy z zawieszeniem pneumatycznym o układzie kół 6 x 4 i rozstawie osi 3400 mm lub 4000 mm oraz układzie kół 8 x 4 i rozstawie osi 4000 mm.